JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.
2401
Uutiset
27.9.2019 8.00

Kaup­po­jen yö nyt toi­sen ker­ran

Jari-Pek­ka Lai­tio-Ra­mo­ne, teks­ti ja kuva

Kau­ha­jo­el­la jär­jes­te­tään toi­sen ker­ran Kaup­po­jen Yö -tem­paus­päi­vä. Sen tii­moil­ta per­jan­tai­na on moni lii­ke au­ki vä­hin­tään il­ta­kym­me­neen.

Useis­sa pai­kois­sa on eri­kois­tar­jouk­sia.

– Jo­kai­nen kaup­pa päät­tää, mitä siel­lä ta­pah­tuu. Tem­pauk­seen on il­moit­tau­tu­nut 55 yri­tys­tä. Mu­ka­na on ai­ka vä­hän ruo­ka­paik­ko­ja. On toi­vot­tu, et­tä nii­tä osal­lis­tui­si Kaup­po­jen Yö­hön enem­män, sa­noi tem­pauk­sen suun­nit­te­lu­ti­lai­suu­des­sa Suu­poh­jan elin­kei­no­toi­men kun­ta­yh­ty­män (SEK) han­ke­suun­nit­te­li­ja Jen­ni­ka Ha­ko­la.

Ilo­tu­li­tus hui­pen­taa

Kaup­po­jen Yön jär­jes­tä­vät yh­teis­työs­sä SEK, Kau­ha­jo­en kau­pun­ki ja kaup­pi­as­ver­kos­to. Ver­kos­toon kuu­lu­vat yri­tyk­set oli kut­sut­tu vii­me vii­kol­la suun­nit­te­lu­ti­lai­suu­teen. Pai­kal­la oli edus­ta­jia kah­dek­sas­ta fir­mas­ta. Tuol­loin he nä­ki­vät en­sim­mäi­sen ker­ran Mika Ala-Pa­nu­lan te­ke­män 15 se­kun­tia kes­tä­vän te­le­vi­si­o­mai­nok­sen, joka esi­tet­tiin te­le­vi­si­os­sa vii­me sun­nun­tai­na.

Kaup­po­jen Yön yk­si oheis­ta­pah­tu­ma on ilo­tu­li­tus, jos­ta vas­taa kau­ha­jo­ke­lai­nen Juha Tolp­pa. Ilo­tu­li­tuk­sen nä­kee hy­vin muun mu­as­sa vir­kis­ty­sui­ma­la-ur­hei­lu­ta­lo Vir­kun ym­pä­ris­tös­tä.

Myö­hem­min tänä vuon­na SEK, kau­pun­ki ja kaup­pi­as­ver­kos­to jär­jes­tä­vät yh­teis­työs­sä Black Fri­day -tem­pauk­sen. Sitä on toi­vot­tu, et­tä eri­koi­sil­toi­na oli­si myös pop up -myy­mä­löi­tä ja myy­jiä to­ril­la.

Kaik­ki sa­mas­sa ve­nees­sä

Kaup­po­jen Yö -suun­nit­te­luil­taan saa­pui­vat esi­mer­kik­si K-Rau­ta Kau­ha­jo­en kaup­pi­aat Juha ja Sai­ja Hap­po­nen.

– Se on yrit­tä­jä­nä upe­aa ha­vai­ta, et­tä kau­pun­ki ja SEK ovat mu­ka­na näin vah­vas­ti ja isol­la pa­nok­sel­la. Se on nä­ky­nyt suo­raan tie­don­ku­lun pa­ra­ne­mi­ses­sa, et­tä asi­oi­ta teh­dään oi­kein. Yh­teis­työ­tä voi­si kui­ten­kin en­ti­ses­tään laa­jen­taa myös kam­pan­ja­päi­vien ul­ko­puo­lel­le ja yh­des­sä tuu­min voi­si miet­tiä, kuin­ka asi­ak­kais­ta pi­de­tään huol­ta, Juha Hap­po­nen poh­ti.

Tem­paus­päi­viin osal­lis­tuu muun mu­as­sa eri­kois- ja päi­vit­täis­ta­va­ra­liik­kei­tä sekä pal­ve­lui­den tuot­ta­jia.

– Me kaik­ki olem­me sa­mas­sa ve­nees­sä. Ai­ka yk­sis­sä tuu­min olim­me ti­lai­suu­des­sa sa­maa miel­tä sii­tä, et­tä Kaup­po­jen Yös­tä tu­lee jat­ku­mo, ja kun jo­kai­ses­ta ta­pah­tu­mas­ta ot­taa opik­seen, sil­loin pys­tyy myös ke­hit­tä­mään asi­oi­ta.

Juha ker­toi hä­nen ja Sai­jan ole­van tyy­ty­väi­siä ke­vään tem­paus­päi­vään.

– Asi­ak­kaat pu­hui­vat sil­loin ai­ka avoi­mes­ti. Moni esi­mer­kik­si to­te­si, mi­ten ki­vaa on näh­dä pal­jon vä­keä liik­keel­lä.

Lue ai­hees­ta enem­män 26.9.2019 il­mes­ty­nees­tä Kau­ha­jo­ki-leh­den yrit­tä­jä­nu­me­ros­ta.

Näköislehti

Kesälehti (ilmainen)

Näköislehti

Kesälehti 2025