Riku Keski-Rauska kirjoitti kirjan kasvonsa peittäneestä Juha Vikatmaasta
Ilmanvaihtourakka oululaisyritykselle
Kauhajoki haki toisen voiton Kisahallista
Avoimet ovet toivat kansaa kirjasto- ja opistotalolle
Nummirock julkisti 14 uutta esiintyjää
IKH:n muutosneuvottelut päättyivät - väkeä irtisanottiin
Jonathan Timonen nähdään The Voice of Finlandissa
Auto ojaan Aninkujalla - paikalle tuli lääkintähelikopterikin
Auto päin puuta keskustassa
Kaksi autoa ensin yhteen ja sitten toinen liukui kolmannen päälle
Tieverkon kunnolla on tärkeä merkitys taloudelle
Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus kertoi viime viikolla, että jatkossa se jättää päällystepaikkaukset tekemättä 670 tiekilometrillä vanhan Vaasan läänin alueella.
Kauhajoella tämä kohtalo odottaa Järvikyläntietä, Lustilantietä, Harrintietä, Kokonkyläntietä, Ratikyläntietä, Nirvan-Kokontietä ja Sorvarinkyläntietä.
ELY-keskus perustelee linjaustaan rahapulalla. Suomessa tieverkon kunnostuksen rahoitus on sen mukaan laskenut jo kolmen vuosikymmenen ajan. Nyt karsitaan kaikkein pienimpien teiden kunnostuksesta. Virkamiehet ennakoivat, että tulevaisuudessa rahapulan vuoksi seutu- ja päätieverkonkin kunnossapidosta pitää tinkiä.
Suomalaisilta tienkäyttäjiltä ja autoilijoilta on vuosikymmenten saatossa peritty polttoaine- ja autonkäyttömaksuina euroja reilusti enemmän kuin mitä niitä on käytetty tieverkon kunnossapitoon. Joskus tuntuu siltä, että maakuntien ja maaseudun tiestön ylläpitoon tarvittavat muutamat miljoonat ovat valtion koneistossa kiven alla, mutta jos Helsingin seudulle pitää uusi eritasoliittymä tai kaupunkibulevardi, on selvää, että valtiokin polttaa niihin muutamia kymmeniä miljoonia.
Tiestön kunnossapito on myös tasa-arvokysymys alueen ihmisten, yritysten ja yhteisöjen kannalta. Huonot tiet heikentävät kauhajokisten mahdollisuuksia käydä töissä, kulkea harrastuksissa ja saada tarvitsemiaan palveluita.
Suomen talous elää maan luonnonvaroista - metsästä, maataloudesta ja kaivannaista sekä niitä jalostavasta teollisuudesta. Jotta teollisuuden pyörät pyörisivät, pitää raaka-aineet saada kuljetettua tehtaille ja niistä satamiin. Jos kulkuväylät ovat hapertuvat ja menevät huonoon kuntoon, ei tavara liiku ja eikä tuohi tilille tupsahda.
Tuomas Koivuniemi
Riku Keski-Rauska kirjoitti kirjan kasvonsa peittäneestä Juha Vikatmaasta
Ilmanvaihtourakka oululaisyritykselle
Kauhajoki haki toisen voiton Kisahallista
Avoimet ovet toivat kansaa kirjasto- ja opistotalolle
Nummirock julkisti 14 uutta esiintyjää
IKH:n muutosneuvottelut päättyivät - väkeä irtisanottiin
Jonathan Timonen nähdään The Voice of Finlandissa
Auto ojaan Aninkujalla - paikalle tuli lääkintähelikopterikin
Auto päin puuta keskustassa
Kaksi autoa ensin yhteen ja sitten toinen liukui kolmannen päälle
Puistotie 25, KAUHAJOKI
Avoinna:
ma - pe 9-15
(06) 2357 100
etunimi.sukunimi(at)kauhajoki-lehti.fi
ilmoitus (at)kauhajoki-lehti.fi
toimitus(at)kauhajoki-lehti.fi
Sivustomme käyttää evästeitä.